.

Inspiratie > Spiritualiteit > Bezinningsteksten > Divers

Spirituele bezinningsteksten (5)

Echo van het leven

Hieronder de vertaling van een Engelstalige tekst zoals die mij door Rob Doelen (robdoelen@hetnet.nl) werd toegestuurd.

Een man en zijn zoon lopen in het bos.
Plotseling struikelt de jongen en - omdat hij een scherpe pijn voelt -
roept hij: "Ahhhhh."
Verrast hoort hij een stem vanuit de bergen roepen: "Ahhhhh!"
Vol nieuwsgierigheid roept hij: "Wie ben jij?", maar het enige antwoord dat hij terugkrijgt is: "Wie ben jij?"
Hij wordt kwaad en roept: "Jij bent een lafaard!", waarop de stem antwoordt: "Jij bent een lafaard!"
Daarop kijkt de jongen naar zijn vader en vraagt: "Papa, wat gebeurt hier?"
De man antwoordt: "Zoon, let op!", en roept vervolgens: "Ik bewonder jou!"
De stem antwoordt: "Ik bewonder jou!"
De vader roept: "Jij bent prachtig!", en de stem antwoordt: "Jij bent prachtig!"
De jongen is verbaasd, maar begrijpt nog steeds niet wat er aan de hand is.
Daarop legt de vader uit: "De mensen noemen dit een 'ECHO', maar in feite is dit het 'LEVEN'! Het leven geeft je altijd terug wat jij erin binnenbrengt. Het leven is een spiegel van jouw handelingen. Als je meer liefde wilt, geef dan meer liefde! Wil je meer vriendelijkheid, geef dan meer vriendelijkheid! Als je begrip en respect wenst, geef dan begrip en respect. Wil je dat mensen geduldig en respectvol met je omgaan, geef hen dan geduld en respect! Deze natuurwet gaat op voor elk aspect van ons leven."
Het leven geeft je altijd terug wat jij erin binnenbrengt.
Het leven is geen toeval, maar een spiegel van jouw eigen handelingen.

- auteur onbekend -

Discipline is je herinneren wat je wilt.
- Graham Greene -

Grün, Anselm en Dufner, Meinrad: Spiritualiteit van beneden

Cover van Anselm Grün: Spiritualiteit van benedenDe bekende Benedictijner monnik Anselm Grün schreef een prachtig boek over hedendaagse spiritualiteit, niet als het nastreven van onhaalbare hoge idealen
Meer...

WaalWeb Internetproducties
Zinrijk Webtechniek
© 2006-7

 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.